DLA REALIZATORÓW
Dla realizatorów filmu jest to podział na oddzielne zdjęcia filmowe, które w czasie projekcji zlewają się, jak podczas recytacji wiersza stopy metryczne ziewają się w słowa (stopy metryczne, czyli jednostki wiersza, również nie istnieją dla przeciętnego słuchacza w postaci uświadomionych przez niego jednostek). Dla widza natomiast jest to przeplatanie się fragmentów obrazu, które mimo poszczególnych zmian wewnątrz kadru, odbiera on jako całostki.Za granicę kadru często uznaje się miejsce reżyserskiego sklejenia taśmy, czyli połączenie jednego sfilmowanego epizodu z drugim. Właśnie to miał na myśli młody Siergiej Eisenstein, gdy pisał: „Kadr — to komórka montażu”. la I dalej tłumaczył: „Jeśli już mamy porównywać z czymkolwiek montaż, to falangę scen montażowych, składających się z kadrów, można by porównać do serii wybuchów w silniku spalinowym, które dają za pomocą pchnięć dynamikę montażową”.