INTERESUJĄCE ROZWIĄZANIE
Podobnie interesujące jest rozwiązanie barwne w filmie Andrzeja Tarkowskiego Andriej Rublow (1967). Reżyser stworzył oryginalną kompozycję artystyczną, która nas zaskakuje, a jednocześnie sprawia wrażenie całkowicie naturalnej. Sfera „życia” ukazana została na taśmie czarno-białej, co odbieramy jako neutralne rozwiązanie filmowe. Jednak niespodziewanie w zakończeniu filmu ukazują się freski w czarującym bogactwie barw, co nie tylko wzmaga przeżycie zakończenia filmu, ale również kieruje uwagę widza na środki czysto filmowe, podsuwa alternatywę taśmy czarno-białej, przez co akcentuje jej znaczeniowość.Tak więc dążenie kinematografu, aby całkowicie zespolić się z życiem, oraz dążność do wykorzystania swojej filmowej specyfiki, umownego charakteru języka i umocnienia suwerenności sztuki w swej własnej sferze — to tacy zwalczający się wrogowie, którzy stale potrzebują jeden drugiego.